Научно-педагогическое обоснование урока английского языка в 8“б” классе Лингвистической гимназии №3

    Дисциплина: Иностранные языки
    Тип работы: Реферат
    Тема: Научно-педагогическое обоснование урока английского языка в 8“б” классе Лингвистической гимназии №3

    Министерство образования РФ

    Бурятский Государственный Университет

    Институт педагогического образования

    Научно-педагогическое обоснование урока английского языка в 8“б” классе Лингвистической гимназии №3

    Тема

    : “Imagine

    ” (

    УМК

    Colin Granger,

    Digby

    Beamount

    Generation

    2002”,

    Lesson

    37, 1 урок в серии уроков по теме “

    Imagine

    ”).

    Выполнил:

    Проверил:

    ElemeNT

    Incognito

    Ула-Удэ

    2004

    Тип урока: Формирование лексических и грамматических навыков

    Задачи:

    Практическая

    : 1) Ознакомить учащихся с новым грамматическим материалом (

    Second

    conditional

    sentences

    ) и тренировать до уровня репродукции.

    Воспитательная

    Способствовать

    формированию

    позитивного отношения к иностранному

    языку, к культуре англо-говорящих стран,

    формировать позитивное отношение к

    собеседнику.

    Оснащение:

    учебник, карточки с

    моделями высказываний.

    Ход урока:

    Организация класса и речевая подготовка.

    !) Организационный момент.

    Good

    morning

    kids

    Stand up and greet our guests. How are you today? How do you feel,

    Roksana? And what about you,

    Katya? I’m glad to hear you are all fine.

    Фонетическая

    зарядка

    Now, please, look at the blackboard.

    Dima, will you read the quotation?

    “Dreams make people fly”

    диагностирующее чтение;

    -осмысление с помощью перевода;

    -обучающее чтение в режиме

    -контролирующее чтение.

    3) Речевая подготовка (беседа)

    T: I wonder if you could tell us about your dreams,

    Misha?

    T: So, in our dreams we can do anything we want, we can be anyone

    we want, we can go anywhere we want.

    Основной этап.

    Сообщение

    задачи

    урока

    T: Today we’re to speak about the way to express unreal, unpleasant events in the present or future. For example dreams. For that have a look at the blackboard. This is the way

    to speak about these situations.

    На

    доске

    : IF + Past Simple, + would + infinitive (-to)

    (Second conditional)

    1. Now please agree with me like in the model.

    (карточки с моделями у детей на парте).

    Model: A: If there was a fire I’d call the emergency services.

    B: Quite so, if there was a fire I’d call the emergency services.

    Модель читают ученики)

    1. If I were ill, I’d send for a doctor.

    2. If I saw a robbery I’d call the police.

    3. If I were you, I’d study harder.

    4. If my friend were in a trouble I’d help him.

    2. Now pretend that you know better than me, so disagree with me like in the model.

    A: If I were hungry I’d go to the drug store. (snack bar).

    B: You’re mistaken, I’m afraid. If I were hungry I’d go to the snack bar. (

    читают ученики).

    1. If I were ill, I’d send for the driver. (doctor).

    2. If I were dirty, I’d go to the dinning-room. (bathroom).

    3. If there was a fire I’d call the police. (firefighters).

    2. T:

    Now please answer my questions and try to prove your opinion.

    What would you buy if you had a lot of money?

    Who would you meet if could meet a famous person?

    Where would you live if could live anywhere in the world?

    What would you change about the way you look if could change something?

    What would you change about the world if you had the power to change something?

    3. T: Now please open your books on page 69 and find ex. C . Julia will you read the task? For example, take the first one. So work in pairs. In the

    task you may meet some new words.

    На

    доске

    : To shoplift, To play cards, To cheat, a purse, To kiss.

    Чтение в режиме

    III.

    Завершающий

    этап

    Подведение

    итогов

    OK, that was real pleasure to work with you today.

    Roksana,

    Katya,

    Dima,

    Misha – you’ve got a five and Tanya,

    Surana you’ve got a four, next time please mind your grammar.

    Задание на дом

    Please, look at the blackboard. There is your home task. Write

    down

    Workbook

    60, ex. 1,2).

    НАУЧНО- ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБОСНОВАНИЕ УРОКА

    Обоснуйте место данного урока в системе занятий по теме. К какому типу урока можно отнести данный урок

    В методике на сегодняшний день общепринятой считается классификация Е. И.

    Пассова, предложенная им в работе «Урок иностранного языка в средней школе» (М., 1988). Согла...

    Забрать файл

    Похожие материалы:


    Добавить комментарий
    Старайтесь излагать свои мысли грамотно и лаконично

    Введите код:
    Включите эту картинку для отображения кода безопасности
    обновить, если не виден код



ПИШЕМ УНИКАЛЬНЫЕ РАБОТЫ
Заказывайте напрямую у исполнителя!


© 2006-2016 Все права защищены